Akılda kalmak ve kaliteli olmak göreceli kavramlardır.
Akılda kalmak ve kaliteli olmak göreceli kavramlardır. Hem akılda kalmak hem kaliteli olmak uzun süreli çalışmayı, emeği, vizyoner bakış açısını ve istekliliği gerektirir. Herkesin beğenileri ve beklentileri farklıdır.
Bugün aklınızda kalan, sizi etkileyen, gördüğünüz, gözlemlediğiniz, yaşadığınız şeyler sizi olumlu mu etkiledi yoksa psikolojinizi alt üst mi etti ? İşte bu yüzden akılda kalmak hem olumlu hem olumsuz tarafa çekilebilir, insanların hayatını etkileyebilir hatta verilen kararları dahi farklılaştırabilir, değiştirebilir.
Deprem Dede, Survivor, Bayhan ve daha kimler, neler…
Sizce akılda kalmak nasıl bir etki bırakır ? Olumlu mu? Yoksa olumsuz mu? İşte bu konuya, konsepte ve yaşanılan ana göre değişir. Kelimeler aklınızda kalanları zihninizin ön sıralarına getirir.
Haydi deneyin ; superstar, megastar, sanat güneşi beynimizi tetikleyen ve ismiyle bütünleşen değerli sanatçıları gözümüzde canlandıran kavramlardır. Çocukluğunuzda izlediğiniz “Küçük Ev”, “Dallas” dizlerinin müziğini nerede duyarsanız duyun kahramanlarınız hemen yanı başınızda belirir. Çok değerli bir kişiyi tanırsınız bilirsiniz ya tıp alanında, ya mimaride ya da sanatta fark yaratmıştır. Bununla beraber sanatı ya da topluma kazandırdıkları ile hatırlamak istediğimiz bu değerli insan bir bakarsınız bir derginin o yıl kadınlar tarafından en çok beğenilen erkekleri listesinde en üst sıralarda…Daha önce lezzeti ile aklınızda yer eden çikolata bir anda atletik beyler olarak algısını değiştirmiş. Uzun yıllar pop star yarışmaları düzenlendi aklınızda en çok kalan ne oldu ? Bayhan mı ? O farklı ses tonu hafif açılı duruşu çoğu zaman müziğin önünde veya arkasında giden şarkısı ile akıllarda yer etti.
Sonra ilk önce adada takımlar ve sonrasında bireyler arasında geçen kıya sıya bir mücadele olarak akıllarda yer eden Survivor adım adım algısını değiştirdi. Önce yaşanan kavgalar ile akıllarda kaldı sonra karşılıklı suçlamalar.
O zaman hangisi akılda kalmak mı ? Kaliteli olmak mı ?
Her yıl haberlerde duyduğunuz standart cümle “Bu yıl da kutlamaların merkezi Nişantaşı ve Taksim Meydanı idi” hemen arkasından akıllarda kalan birden ortaya çıkan, pusuya yatan, risk almamak için yabancı turistleri seçen tacizciler. Maalesef değişen alt kültürler, şehirlere göç, eğitim oranının düşmesi, popüler kültürün zihinlere gönderdiği mesajlar akılda kalanların her geçen gün emekten, yaratıcılıktan uzak kavramlar olmasına neden oluyor.
Akılda kalmak mı ? Kaliteli olmak mı ?
Beğeniler farklı ve göreceli olunca her iki kavrama da yüklenen anlam alt kültür ve değerlere göre değişiyor.
İşte bu noktada eklenmesi gereken bir kavram daha var.
Akılda kalmak + kaliteli olmak + sürekliliği sağlamak. Bu üçlü yani “AKS” şirketlerin, kişilerin, eserlerin akılda kalıcılığı için en kritik noktalar.
Akılda kalan şeyler her zaman olumsuz değil tabi ki, öyle de olmaması gerekir ki gelecek için bir ümit olsun.
Bildiğiniz, takip ettiğiniz veya ilk kez şu anda burada okuduğunuz “AKS” lar size ilham versin;
Potanın perileri, filenin sultanları, Londra 2012 Olimpiyatları’nda 1500 metre final koşusunda unutulmayacak anlar yaşatan Aslı Çakır Alptekin, Gamze Bulut ve bu büyük başarı ile gelen altın ve gümüş madalyalar, 2012 Londra Paralimpik Oyunları, Avrupa Atletizm Şampiyonası, Cannes Film Festivali en iyi kısa film ödülü “Sessiz”, Mine Zabcı ve eseri ‘Beyond the Chance This War’ ın onbinlerce eser arasından seçilip Londra Olimpiyatları çerçevesinde sergilenmesi, havacılık sektörünün ‘Oscar’ı kabul edilen ‘Skytrax Dünya Havacılık’ ödüllerinde ‘Avrupa’nın En İyi Havayolu’ ödülünü alan THY, Tarkan’dan “Hatasız Kul Olmaz” , Amerikan sinemasının kalbi Hollywood’da 25 yıldır başarılara imza atan ‘Oyuncak Hikayesi-1 (Toy Story)’, ‘Godzilla’ ve ‘James Bond’ filmlerinin reklam kampanyalarında da görev alan Türk kurgu yönetmeni Berfin Haymes, iz bırakan Contemporary İstanbul, dünya modasında fırtına gibi esen Arzu Kaprol ve evrensel tasarımları, 2012 yılı Dünyanın En İyi Mutfak Tarihi Kitabı olarak 5 kitapla beraber finale kalan Şef Ömür Akkor’un “1236 Selçuklu Mutfağı” kitabı, Google’ın ince davranışı; akıllarda kalan, kaliteli ve sürekli olan bir dünya sanatçısı Barış Manço’nun doğum günü nedeniyle yayınladığı “doodle” …
Bakın 2012 de neler akılda kalmış, tüm dünya neleri aramış?
http://www.google.com/zeitgeist/2012/#the-world
Ağırbaşlı ve eğlenceli şeyler…
Okumak, araştırmak, marka olmak, akılda kalmak için çok önemli. Teknolojinin tüm nimetlerini millet olarak anında alıyor, buluyor ve kullanıyoruz. Peki ne kadar araştırıyor ve okuyoruz ?
Dünya genelinde geçtiğimiz ekim ayında online gazete okuyan kişi sayısı, comScore verisine göre 644 milyon olmuş. Bu rakam global internet kullanıcılarının yüzde 42,6’sı demek.
Daily Mail editörü, Paul Dacre, nisan ayında The New Yorker röportajında başarılarının sırrını şöyle açıklamış:
“En iyi değerlendirme ile, Amerikan gazeteciliği yenilemez. Fakat gazetelerinizin çoğunun sorunu kendini çok beğenmiş, fazla kendini ciddiye alır, aşırı kibirli olmaları… Ağır başlı ama eğlenceli şeyler de okumak isteyenlerden oluşan büyük bir pazar olduğunu unutuyorlar.”
Sizler bu Pazar ağırbaşlı ve eğlenceli şeyler okuyorsunuz.
Peki haydi düşünün siz akıllarda nasıl kalıyorsunuz ?
Bilge Baykuş’tan haftanın kitap önerisi:
MediaCat Yayınları / Senin Hikayen Ne?/ Ryan Mathews & Watts Wacker
client success
business advised
guides given
awards achieved
As Onda Consultancy Foreign Trade unit, We aim to bring innovative, environmentally friendly, sustainable products to our valued customers. In this context, our basic principle is; To be a part of the projects that give importance to a sustainable life, to spread the products that are environmentally friendly, compatible with nature and human health, and focused on quality and design in international markets and to accelerate their sales. It is to reveal the fastest, most reliable, and most effective solutions with our global connections, broad product, and customer portfolio.
We have created our training programs based on the rapid changes and requirements in the business world. We have designed “ambitious contents” in the fields of Culture, Strategy, Leadership and Performance.
You will go on an efficient and enjoyable learning journey with us.
We have developed “RACA© Performance Management System” software program based on the needs of the leading companies of our country that we work with. We have integrated our consultancy knowledge and experience and created a multidimensionally measurement platform.
RACA© Performance Management System is a new superpower of our From Strategy to Performance© model.